Saturday, February 14, 2009

insiden yg tak disangka

cerita ni sebenanya dh belaku khamis yg lepas,tp sj nk kongsi dan buat peringatan utk kwn2 yg ada baby...

tarikh : 12 februari
masa : lebih kurang pukul 2.00 ptg
tempat insiden : petronas rantau abang

kisahnye... :\

setelah mendapat panggilan telepon dr mohd asmadi,sy terus begegas pulang ke rumah dan mengemas brg2 yg perlu,sterusnya sy peg ambek dhia di rumah pengasuh dn terus memecut kereta menuju ke k.trg utk mengambil mohd asmadi yg sdg menunggu dgn sabar...

drive punya drive tak tesedo minyak dh nk abis....isi kt rantau abang je la....dh sampai terus park kereta baik punya serta menuju ke kaunter untuk membayar rege minyak.dlm kekalutan yg sedang dilalui tibe2 dhia pn buat la aksi ala2 mcGyver smbil mengunci kereta dr dalam....arramak....dhia farish...dh la kereta tgh on enjin,ibu tgh merushingkan diri nk gi ambik aboh mung ni.....sabo...sabo....

sambil memujuk dan mengajo dhia utk memetek balik car lock tu,smpat lagi aku suka2 dan dhia pn ala2 npk aku suka dia pun suka etek!!!base bdk betuah ni...tibe mr la pokcik yg agoknye kesian tgk aku yg dok mengetuk cemin tingkap mcm nk pecah tu dtg,dn cuba nk bg petolongan cemas,dia tnye kete hidup ke dok,aku jwb ye!! hah!!pdn ah...bahaya ni....dia jwb,and time tu muka aku dh menjd pucat dan bebelang mcm pelangi...pokcik tu plok dok repok aje...kt ktgi anok main gear kete gerok,mcm2 lg la.....alahai DHIA wehh....

dh lm sgt dok adegan ketuk mengetuk ni mr la plok brader bengkel dan seorg abang yg naik kete toyota cardinal no plete aku dok ingat dh mr mengorek cemin kereta...setelah berusaha lbh krg 15 min,br la buleh buke cemin tu dan dhia farish dpt diselamatkan dengan jayanya....

the MORAL af the story;
1.jgn tggl anok dlm kete sorg...
2.bwk anak skali bia nk gi isi myk 2 riyal pong...
3.buka tgkp luas2,kalu dia main lock pon bleh capai bukak blk.

kesimpulannya aku kn belebel di madi 4 karung sbb membahayakan anak jantan dia dan merosakkan cemin kete belakang AKU!!!( tuan punya kereta pn kn marah!!)

sekian terima kasih...

2 comments:

tokder said...

lain kali hati2..nasib baik xdok mende2.

Unknown said...

ya tuhanku..mung ni...tinggal kasih aku lam kete sorang...aigooo...erm, naseb baek xde mende..