Tuesday, July 28, 2009

HISTERIA,MUSIM BUAH,BIHUN SUP, H1N1

ASSALAMUALAIKUM....

lama doh dok menulih nulih kt blog ni.bkn ape...disamping kesibukan tahap gaban kt sekolah ni mcm2 hal berlaku spjg bulan julai ni..julai pon dh nk abis...nk masuk ogos.bila ogos mknenye msk la bulan pose...

baru2 ni sk bt 48 ni dikejutkan dgn kejadian histeria..agak teruk jg sbb 4 org bdk skali telibat,yg plg teruk stat dia mengamuk dari kul 12 sapa kul 5..korg bayangkanlah..pye letih pokcik2,ustaz2 dan cekgu2 yg kn pegang dia.dan kesudhannya sekolah sesi ptg ditutup,mknenye cg ptg boleh blk awal...yeaaaaa!!!! kejadian tu msh lg berlaku shgga kini,cuma dn kurang.bdk2 yg kn tu msh lagi npk 'benda' tu dok je sebelah diorg..dn yg lg seprise...bkn bdk je yg kn usik...cikgu2 dan kakitangan p kenaaaaa....(x temask aku.alhamdulillah...)



msk bab 2 plok psl musim buah..kt minda tu xpyh nk cite la..manggis penuh keliling umah.nk bg kat jiran pn rase malu sbb seme umah dh tanam pokok manggis seadanya...cuma aku ada la jg bwk buah tu bg kt jiran2 keliling..cuma kwn2 dok dan bg sbb xdok org nk pajat pokok tu disebabkan madi msh lagi cedera!!hehe

disaat musim2 lenig ni(tgh ngandung=mengidam) korg tau2 je la mulut aku ni..nk mkn mcm2.suatu ptg yg damai disaat aku tgh syok tido ngan mat dhia tu,,,,bleh plok aku mari temimpi mkn bihun sop kt blok A masa di duyan mas dolu2...oh...nikmatnye time tu..lantas aku trs sms tok tye knl dok kdai tu sbb dh psg niat nk suruh tok beli.hehe.tp tok kt dok knl...(ape la tok ni....)jd dikesempatan aku blk ke minda mggu br ni aku pon mula la buat2 ngajuk ngan madi sbb nk mkn bihun sop tu pnye psl.time dh smpai di duyan mas tu...alangkah tekejut dan sedihnye aku sbb bkn stkt kdai tu ttp.tp dok wujud doh lagi bangsal hk depan tu anita weh...(aku ngan anita je yg buleh imagine kdai mokcik tu gne)frussnye aku...jd bihun sup pnye psl aku cr jgn kt paso mlm dan alangkah bombastiknye sbb ada la hok rs dia dkt2 sm ngan hok mokcik tu..jd dok kempunan la aku..hehe



topik plg akhir skali ialah H1N1 yg amat beleluasa skrg ni..stkt ni politeknik dungun,sm sains,sm KAKA dan yg plg ngeri stf di hospital dungun tu pn dh 3 org yg kn kuarantin..alamak!!!lph i aku kn pakai mask la ke sekolah..atauponnnnn kn cuti ke seminggu????skrg ni kt sekolah ada bdk dh pakai mask tu sbb umah dia satu blok dgn staf hospital yg kena kuarantin tu..hishhhh..mcm2 doh lening...mujur la dhia yg baru baik demam tu pon demam2 cacing jer..hik hik hik!!

2 comments:

Unknown said...

aduyai sian nye ke mung gee...kedai tu dah tutup???uhuhuhu..nanti kalau aku lak ngidam,nk carik mana ye???ahahhaha

h1n1, smk sura, bakpe dok tutup, kalu dok dok payohlah aku g khidmat bantu situh..meuhehe

Dhia_Farish said...

jgn la ttp.nti pyh aku ato berush gigi mu..sian dh berapa bulan doh mu dok gosok gg ye..huhu