Tuesday, January 13, 2009

xdok mood

2 minggu persekolahan yang ckp memualkan,meletihkan,menyedihkan dan pelbagai keadaan lagi bg aku tahun ni,berita kegembiraan bertukar ke sekolah yang lbh dekat rupanya bukanlah berita gembira yang berpanjangan.minggu pertama dibebankan dengan tugasan yg amat berat,apa yg berat?tanggungjawab..dikelilingi oleh rakan sekerja yang TERlebih senior dan keadaan persekolahan yg serba dlm 'constuctions' ckp menguji kesabaran.jika diukur dengan bebanan tugas mmg kedengaran agak biasa dan sama shj,tapi jika setiap tugasan yang diberi terlalu 'dipaksa2' oleh pihak yg tertentu terasa mcm kita ni kuli plok.dgn pihak pentadbiran yang 'berjurang' dgn guru2 serta para staff pn mcm lebih drebar dr Yang Berhormat.

Entahlah..ramai cg2 yg senior beri nasht dan sdh mengingatkan lebih awal tentg ini semua...tapi...bila seme ni berlaku dn diimbag kembali durian mas...alangkah bagusnya kt sana.Ahad ini akan diadakan majlis lantikan pengawas dan aku selaku guru media semestinya terlibat dan pd ms yg sm aku juga la guru perpustakaan.itu tidaklah menjadi bebanan yang terlalu berat.tapi aku hairan kenapa pd thn lps pemilihan utk pelajr tahun 3,4 dan 5 tidak dibuat,lps tu pengawas yg sedia ada ramai yg ditarik ke pengawas sekolah walhal mereka tlh pn berkhidmat sbg pengaws pss sdh 2 thn...aci ke gitu,Pk II plok trs pggl nk bebincg dan ala2 mcm menylhkan aku smbl tgn tu disilangkan ke tubuh seperti menghukum aku yg terpinga2 ni.dh la perpustakaan pn lagi teruk dr bilik SAL sarah(sms under constuctions) tu.Time ni teringt kt imah yg sggp belari kejor bdk bg borg pengws pustaka dn dialah yg membereskan psl pmlhn pengws ni dulu..Time Kasih la imah weh....aku tak paham la kdg2.tapi ibarat kt org masuk kandang kambing,mengembek...masuk kandg harimau,mengaum...npknye aku dululah yg kn telan di ibu rimau tu....

(HARI MELUAH PERASAAN) Sory geng..

1 comment:

Unknown said...

erm..what to do..masuk mulut rimau gaklah mung napoknye..